Syskonbråk/mys

Jag har många gånger tänkt på hur Lucas och Kevin skulle klara sig utan varandra? Lucas är nog inga problem men Kevin har vi ju aldrig lämnat bort själv, han har ju alltid haft Lucas med sig och han är ju med honom på dagis med. Han är ju så van vid att storebror alltid finns där för honom. Till exempel så har ju Kevin blivit biten ett antal gånger av en på dagis, fröknarna har inte sagt vem de va som bet honom men de har ju Lucas sagt. Jag frågade honom vem de v asom bet Kevin och då sa han: "De va Sander bet Pemin, jag arg Sander då mamma!" (De va Alexander som bet Kevin, jag blev arg på Alexander då mamma). Så han skyddar ju sin bror iallafall. 
Visst de bråkar och kan vara jätte elaka mot varandra och Kevin kan nästan vara snäppet värre än Lucas ibland även fast han är den minsta.. Men man ser ju ändå hur mycket de tycker om varandra och Lucas skyddar ju Kevin i alla lägen, de har man ju sett flera gånger och de är så underbart att se. Men även Kevin bryr sig om storebror även fast han inte kan visa de på samma sätt som Lucas kan. När Lucas va ledsen för någon vecka sedan så satt han på golvet och va arg för att jag sa att han kunde ta av sig ytterkläderna själv och då kommer lille Kevin och klappar honom på huvudet. De va ju så man smälte som smör i solsken. Så underbart att se!
Och nu har de även börjat leka lite tillsammans ibland med, vissst de är mest att de ska ta sakerna från varandra och ha de den andra har men ibland kan de bli riktigt tyst och smyger man då dit och kollar vad de gör så brukar de leka jättefint ihop. Man blir så stolt och lycklig då!

Lucas och Kevin, mamma älskar er över allt på denna jord. Ni är de underbaraste och finaste killarna som finns och jag är så glad att jag har er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback